Hilda

Mitt första inlägg, egentligen!

Publicerad 2008-07-07 23:16:24 i Allmänt

Mitt första blogginlägg. Kopierade hit det nu när jag ska radera den andra bloggen, eftersom jag gjorde två av misstag..
Och jag är inte redo att skiljas från det än =)

Ja, då ger jag det ett försök.. Har funderat ett tag på att skaffa en blogg för att jag tycker det är roligt att skriva, men har väldigt sällan nått att skriva. Blir oftast bara handlingslistor och ett och annat sms. Fast jag sitter otroligt obekvämt. Är för lat för att sätta igång min egen dator så jag sitter nu framför min sambo Viktors, som mer eller mindre alltid är på. Och hans senaste databord ar blivit fåtöljen i vardagsrummet. Det kanske låter bekvämt, men det är det verkligen inte. Ska bli bättre på att sitta framför min egen dator. Den låter förfärligt och det kommer hela tiden upp konstiga "skyltar" där det står massa obegripliga saker, men den står iaf på ett ordentligt bord med en ordentlig stol framför. Den var iofs inte min från början. Den datorn var oxå min sambos. Men en vacker dag hade jag fått nog, jag tyckte den lät alldeles förmycket. Jag drog slutatsen att det nog va alldeles för mycket damm i fläcktarna. Så medans viktor sov skruvade jag isär den och dammsög den.. Det gick inte som jag hade tänkt. Jag fick inte igång den igen.. fick lämna in den på lagning. Det visade sej att allt möjligt var trasigt.. Moderkort och processor och allt vad det heter.. 3000 kr, och inte fungerar den mycket bättre nu. Fast den går ju iaf att sätta igång. Jag tror iofs inte att det var ja som hade sönder allt de där. Ja var jätteförsiktig när jag dammsög den. Hade ett sånt där antistatiskt armband och hade hela tiden ett stort avstånd mellan själva datorn och slangen. Det var nog bara dax för den att lämna in just då... Den här datorn borde nog oxå lämna in snart. Viktor hällde en öl i den för ett tag sen. Inte med flit såklart, fast man funderar ju när man ställer en öl på datorn.. Ganska otrolig att det enda som inte fungerar som det ska är f, g och h-tangenterna. Lite jobbigt att skriva, måste hela tiden gå tillbaka och fylla i dom bostäverna efter. Är lite seg idag. Det var födelsedags fest hos en kompis igår. Väldigt trevligt, men alldeles för tidigt hade folk försvunnit till andra fester eller till krogen och födelsedagsbarnet själv hade gått och lagt sej. Jag och hennes pojkvän satt kvar och undrade vad vi skulle göra, medans vi tittade på spökliga klipp på youtube. Och där kom den geniala idén. Vi går på spökjakt! Utrustade med hunden som skydd och en kamera för att dokumentera gav vi oss iväg. Efter ett tag hittade vi ett spännade hus och bestämde att om dörren var upplåst då måste vi gå in. Och tro de eller ej, den va öppen. Jag tror de va nått slags studentboende, men det var otroligt tyst och tomt. Vi va upp på vinden och ner i källaren, men inga spöken hittade vi. Vi behövde ju bevis på att vi hade varit där och skulle knäppa några kort men batteriet var slut i kameran. Som tur är går de ju att knäppa kort med mobilen så vi fick några mörka suddiga bevis =) Kom sen på att det kanske kunde räknas som olaga intrång, vilket verkligen inte var våran mening. Men min spökpartner var snäll att förklara att det inte va olaga intrång så länge dörren inte va låst. Det lungnade mej igår, men de vete sjutton... Mormor Sally fyllde oxå år igår. Jag ringde för att gratta och vi pratade en stund. Jag sa att jag kanske ska ha en födelsedagsfest för mej senare i sommar eftersom jag fyller 25 och att det är ganska stort att fylla de. Mormors svar blev " Inte i närheten av hur stort det är att fylla 84.." Kloka ord måste jag säga. Skulle gärna skriva mycket mer men min rygg kan inte sitta såhär längre. Och mina pekfingrar är ömma efter att ha tryckt så hårt på tangenterna som inte fungerar riktigt. Och nu kom Viktor hem efter en kort båttur och berättade en spännande historia om en räv han träffa så jag ska prata lite mer me honom. Tack för mej och sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela