Hilda

TV-döden

Publicerad 2009-04-08 10:45:48 i Allmänt

Ska dra mej i kragen och skriva några rader tänkte jag.

Hela gårdagen gick jag och längtade till klockan nio. Varför? Desperate housewives såklart.
Men en riktig kalldusch fick man sig, det var inget desperate, det var ishockey!!! Fy bubblan.
Jag missade till på köpet grey's förra veckan. Hade en spontan afterwork, för att våran älskade Frida jobbade sin sista dag hos oss i söndags. Inte för att jag skulle byta bort den kvällen för alla grey's i världen. De va supertrevligt, men som alltid så går tiden alldels för fort när man har roligt. De är nästan lite läskigt.

Jag hade tänkt ta hem förra veckans Grey's och blev nästan glad när jag såg att det inte var något den här veckan. För gissa vad..? Det är hockey istället. Men när typ 2 kB/s är medelhasighet och uppkopplingen är ungefär lika stabil som mej på snowboard så börjar jag undra om jag inte hade behövt tre veckor på mej för att få hem de...

Men de finns ju så mycket annat man kan änga sig åt när man inte sitter klistrad framför tv:n. Man kan ju till exempel mata änderna som har flyttat in i vattenpölen på gården. Eller in i kanske man inte säger, in på..? Den ena skrämde våran katt Trazzel så han råkade hoppa rakt ut i jättevattenpölen och blev helt dyngsur. Jag som alltid har trott att han var en tuffing, men det verkar inte så.  Eller så kan man ringa våran mobiltbredbandleverantör och hoppas på att få lite smarta svar som leder till bättre uppkoppling. Men det är inte riktigt nått jag vågar hoppas på. Jag ringde en gång. Då fick jag svaret: "Härifrån ser det ut som att allt står rätt till så de finns inget vi kan hjälpa till med" Då undrade jag om jag skulle börja sriva ner vad som blir fel och när och höra av mej efter några dagar igen. Hon svarade " Ja, de kan du väl göra..." Underförstått: varför lägga tid på de, vi kan fortfarande inte hjälpa till. Så why bother.

Jag såg att jag hade skrivit i förra inlägget att jag funderade på att sätta igång brandlarmet för att se om Viktor vaknade. Jag gjorde inte de då. Men en morgon långt senare skulle jag överraska med scones och råkade helt oplanerat sätta igång brandvarnaren. Så nu har jag svaret. Han vaknar inte!!! Hur går de till? Varnaren sitter dessutom i rummet utanför sovrummet så de borde vara rent av omöjligt att inte vakna av de..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela