Hilda

Storfiskarn =)

Publicerad 2009-08-01 14:58:15 i Allmänt

Viktor fick tag på en båt igår, efter veckor av letande.
För man kan visst inte ha för många båtar =)



Vi tog en tur nu på förmiddagen för att prova den.
Och gissa vem som fick en trekilos fisk?
Jo, det var jag det.
Det var visserligen en brax och det är väl inte direkt den mest eftertraktade fisken,
men min största nångonsin var det.
När jag satt där och var så lycklig passade jag på att fråga Viktor om det var en fisk man kunde skryta om.
Han var lite osäker, berodde tydligen på vem man skröt för =)
Men jag passar på att skryta lite, för den var verkligen stor.
Kanske 50 cm lång och tjock som en dunkudde.
Viktor tyckte den påminde om ett dasslock.
Tyvärr hade vi inte med oss kameran.
Fast hade vi haft det så hade jag väl inte fått den.
Det brukar ju vara så.

Tre superstora aborrar fick vi också, så vi står inte utan mat.
Eller superstora... min brax var såklart mycket större =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela