Hilda

Spännande samtal

Publicerad 2009-12-30 14:55:07 i Allmänt

Ringde Folksam idag.
Detta är samtalet.
J är jag, F är Folksam.

J: Hej, jag har en fundering angående min bilförsäkring. Jag har fått hem papper om autogiro. Varför?
F: För att du ska kunna betala automatiskt varje månad.
J. Okej.. (ungefär som jag inte förstog de) När är första gången jag ska betala?
F: Antagligen i slutet av januari, men kanske en del redan nu i december.
J: Men försäkringen skulle vara gratis fram till juni...
F: Nja.. gratis vet jag inte. Billig är den ju i alla fall.
J: Men jag fick sex månaders gratis helförsäkring hos er när jag köpte min bil.
F: Jaha.. vänta ska jag kolla. Ja, det stämmer, den är gratis till juni.
J: Varför har jag fått hem papperen om autogiro då?
F: Jag vet inte. Du behöver inte fylla i dom.
J: Okej, men varför har jag fått hem en påminnelse om det då, som det står att jag måste skicka in inom en vecka?
F: Jag vet inte. Du behöver inte det.
J: Okej... men försäkringen gäller enligt villkoren?
F: Ja.

Det är inte lätt att veta vad man ska göra ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela