Hilda

Tyvärr blir jag besviken.

Publicerad 2009-07-29 19:39:13 i Allmänt

Jag skulle ta bussen hem efter afterworken häromdagen.
I "reklamfönstret" är det en reklam med Bris som avsändare.




Jag kunde inte låta bli att reagera på ordet tyvärr.
Det är otroligt malplacerat i detta sammanhang.
Man kan säga saker som: "Tyvärr har vi slut på den storleken."
Eller "Vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal förtillfället."
Men jag anser att det är helt fel att använda ordet tyvärr när man pratar om barnaga.
Det är svårt att komma på ett ord eller en mening som verkligen ger detta
helt "otroliga" problem den uppmärksamheten som behövs.
För otroligt är vad det är. Sjuk, vanvettigt, svårt att förstå.
Jag blir så arg när jag tänker på det så jag inte kan koncentrera mej på att skriva.

Jag nöjer mej med att säga att du kan hjälpa till.
Gå in på Bris.se och ge en gåva online eller sätt in ditt bidrag på deras plusgirokonto, 901504-1.
För det handlar inte om ett tyvärr, det handlar om hur fan detta kan och får hända!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela