Hilda

Familjen uppochner och bakomfram

Publicerad 2009-10-06 20:04:17 i Allmänt

Det är min och Viktors familj.
Jag skulle laga mat tills Viktor  kom hem idag.
Och vi vet ju redan att jag inte lagar mat, men jag skulle ge det ett försök.

Jag skulle göra en tomatsås som vi brukar äta,
och jag var så stolt över mej själv för att jag mindes vilken krydda jag skulle ha i.
Oregano. Jag gick och log för mej själv i köket, för i vanliga fall måste jag alltid ringa Viktor och fråga.
Det hade jag i och för sej gjort idag redan, men det var längesen.
Jag var glad att jag mindes.
Har precis haft i oreganon, och såsen står och småputtrar på spisen, när Viktor kommer hem.
Stolt som jag var så passade jag på att skryta lite.
Då visade det sej att det inte var oregano det skulle vara i, det var basilika.

Nu gjorde inte det så mycket eftersom jag alltid har i typ tio gånger så lite som man ska.
Eller så går det väl inte att säga... en tiondel av vad man ska ha i heter det nog.
Så såsen gick att rädda.

Jag gjorde ris till. Vi köpte nytt ris häromdagen, för det vi hade luktade get efter tillagning.
När vi stog där i affären och skulle välja ris, så hade vi ett "krav".
Eller Viktor hade ett krav, för mej är ris ris.
Det skulle inte vara jasminris, för det blir så kladdigt.
När vi nu stog i köket med riset i kastrullen så tyckte vi nog att det var lite väl grötigt.
Jag tar fram förpackningen, och vad står det på den?
Jasminris... vi vet inte ens hur det har gått till.
Men maten blev jättegod, så ingen skada skedd.

Nu ska jag kolla på svenska plastkirurgerna på tv4 plus,
och sen säsongspremiären av Desperate housewives på femman.
Vilken toppenkvällen.
Och Viktor ska kolla på nya avsnitt av Simpsons och Family guy, så det är guld värt att vi har två tv:sar.
Fast jag tänker övertala honom att titta på Desperate med mej, så vi umgås lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela