Hilda

Grey's anatomy

Publicerad 2009-10-01 10:50:08 i Allmänt

Igår var jag eld och lågor hela kvällen medans jag väntade på säsongspremiären av Grey's.
Men efteråt var jag inte lika glad längre.
Vad är det som får en att längta ihjäl sej efter en timme som gör att man gråter så man får andnöd,
känner sej deppig resten av kvällen, och ändå, dagen efter, får en att längta lika mycket till nästa onsdagkväll.
Nästa gång man ska gråta sej rödögd och snora ner hela tröjan?
Det är lite konstigt det där.

Och Viktors underbara försök att trösta, med orden "Det är inte på riktigt", hjälper liksom inte.
Jag vet ju faktiskt att det inte är på riktigt.
Och det är nästan bara ännu jobbigare att tänka på att George O'malley inte existerar, inte ens innan han dog.
Han heter egentligen T.R. Knight, jobbar inte som läkare och är inte bästa kompis med Izzie.

Det är inte karaktärerna i sej man lider med.
Man drömmer sej in i situationerna. Befinner sej där, mitt i.
Det är nog det som är hela grejjen med spelfilm.
Alla karaktärer och händelser är fria att överta som sina egna.
Du kan, för en stund, bli tjejen som förlorar ett ben och helt plötsligt har två oanvändbara armar, efter att ha blivit indragen i propellen på en båtmotor.
Som inte vågar berätta för sin mamma och inte har en kompis på hela kontinenten,
för att du egentligen bor någon helt annanstans.
Eller killen som hela tiden är livrädd för att flickvännens operationer ska misslyckas, att hon ska tappa minnet, eller rent ut sagt dö pågrund av sin cancer.

Något bra svar på varför man längtar har jag inte, men jag har kommit fram till följande.
Det är helt enkelt din egen fantasi som spelar dej ett spratt.
För inte skulle du gråta sej till sömns om T.R. Knight dog?
Eller?

Kommentarer

Postat av: Ove

Publicerad 2009-10-01 22:11:34

Bra fråga. Om det stod i tidningen att George O'malley hade dött, (jag vet förstås inte vem det är men om jag gjorde det...)var på väg att dö hade jag ju inte reagerat alls. Men så fort man tittar på en film eller teater så får man ju först reda på att det här är vad som gäller. Den och den heter så och så och är i en taskig sits. Take it or leave it. Å då tar man det om man har längtat. Eller så lagar man mat och har inte gjort något illa för det.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela