Hilda

Rosa Bandet

Publicerad 2009-10-24 20:29:39 i Allmänt

Jag måste skriva några rader om rosa bandet.
Jag tror inte riktigt folk har förstått vitsen med försäljningen av dom.
Man köper ett för 20 kronor och hela summan går till välgörenhet.
Eller så köper man ett designat för 25 kronor och 24 kronor går till välgörenhet.
Antar att den sista kronan går till designaren.
Huvudsaken är att ingenting går till tillverkare eller säljare.

Vi säljer den vanliga sorten på jobbet, den knallrosa.
Var och varannan kund säger att dom inte vill köpa hos oss, för dom vill ha den designade.
Okej om dom hellre vill ha den fastsatt på jackan, men man kan ju inte dirket köpa för många...
Om man vill kan man ju faktiskt låta bli att köpa en, utan istället bara betala för en.

Andra konstiga anledningar till att låta bli att köpa en har man ju hört.
"Jag köpte en förra året, men tack för att du frågar"
Det värsta berättade Carro. Hon hade haft en kund som sa:
"Nej, en sån där har jag redan. Fick den av en väninna för flera år sen"
Hon fick den!!! Hon har verkligen inte förstått anledningen till att dom säljs.
Så skärpning. Ut och köp rosa band. Så många du har råd till.
Och du behöver inte ta med dom hem.
Låt dom stanna på köpstället så kan dom sälja fler band, innan dom tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela