Hilda

Upphittad katt!

Publicerad 2009-10-13 13:10:14 i Allmänt

Eller jag har inte hittat den egentligen, den hittade mej.
Jag satt och väntade på taxin i Skutskär centrum igår kväll.
Helt plötsligt kommer det en katt och hoppar upp i knät på mej.
Djurvän som man är så fick den gärna sitta där en stund.
Den var hungrig som en varg och våldgästade först min väska och sen påsen från Coop.
Ingenting hade jag som jag kunde bjuda den på.

Och sen såg jag att jag var blodig om handen den hade stykit sej emot.
Och även påsen hade blivit alldeles blodig.
Det var för mörkt för att jag skulle kunna se vart den hade gjort illa sej.
Men ett som var säkert var ju i alla fall att den var hemlös.
Den var liten och helsvart, med rött halsband med pingla på.
Hur kelen som helst och det gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på att jag lämnade den där.
Kunde ju inte ta med den i taxin..
Jag var säker på att jag hade läst en annons om en bortsprungen katt som stämde in på den här katten.
När jag kom hem gick jag igenom alla tidningar som låg i pappersinsamlingen, men jag hittade ingen annons..
Ska nog  ta med mej Viktor och åka till Skutskär och kolla efter den idag, för jag kan inte sluta tänka på den.
Skriv en kommentar om ni ser någon annons om en bortsprungen katt som passar in på beskrivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela