Hilda

Efterlyst

Publicerad 2009-09-10 20:46:14 i Allmänt

Igår var det dags för Efterlyst på trean igen. Varje onsdag klockan nio.
Som jag redan har berättat är ju de ett av mina favoritprogram.
Det är självklart ett tragiskt program egentligen,
som inte skulle behöva finnas i den perfekta världen.
Men nu lever vi ju inte där, så det är bra att det finns.
Igår sas det två riktigt roliga saker.

Dom sökte en man som hade setts dansa med en kvinna som senare blev mördad.
Signalementet innehöll meningen:
Han bar en vit tight T-shirt över en liten kalaskula.
Allt känns plötsligt lite mindre allvarligt.
Och jag hör samtalet i huvudet, när den sökta ringer.
Ja, hej.. det är jag med den lilla kalaskulan...

Sen var det dags för GW att svara på några sms.
En fråga löd: Hur många jobbar inom Säpo?
GW's svar: Svaret på denna fråga är sekretessbelagt, så jag får alltså inte svara. Det är ungefär 1000 personer...
Han vet visst inte riktigt när det är dags att sluta prata =)
Han hade problem med det en gång till i programmet.
Då sa han att han hade kommit på en teori gällande ett gammalt mord.
Aro frågade om det var något han ville dela med oss andra.
GW's svar denna gång: Nej, men jag kan säga så här..
Och sen kom hela teorin, innan han fick stopp på sitt pratande.

Nu när jag sitter och skriver detta kom jag helt plötsligt på varför jag gillar GW så mycket.
Vi är så lika =) Jag säger också ibland att jag inte vill prata om någonting speciellt,
och sen har jag berättat allt innan jag hann tänka mej för en gång till.
Fast där slutar kanske likheterna.. eller jag hoppas det =)
Jag pratar verkligen inte lika tyst och sakta som honom i alla fall.
Idag på jobbet var det en kollega som helt plötsligt,
när jag höll på att prata med en annan, utbröt:
Ahh, hennes röst, jag står inte ut!!!
Så skulle nog ingen säga om GW.

Imorgon blir det Lager 157 med Emmy. Det är min födelsedagspresent.
Jag har aldrig varit där, ska bli riktigt kul!!

Kommentarer

Postat av: Rosanna

Publicerad 2009-09-10 21:24:31

Hoppas ni får trevligt imorgon lill-GW. =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela