Hilda

Skrivet

Publicerad 2009-09-12 18:56:58 i Allmänt

Måste kommentera tre saker jag har läst i tidningen dom två sista dagarna.

Det första:
Plus, SVT:s granskande konsumentprogram, har hittat gift i jeans.
Bland annat har dom upptäckt nonylfenoletoxilater i två av dom testade jeansen.
Ett ämne som lätt bryts ner när det kommer ut i vattendrag,
och kan orsaka skadliga långtidseffekter i vattenmiljön.
Det är bara att hoppas att folk låter bli att bada med jeansen på sej.

Det andra:
Brynäs kommer få in mellan 200 000 och 300 000 kronor av privata fans,
för att kunna värva Jonas Nordquist.
Jag är visserligen inget stort sportfan överhuvudtaget,
men jag bara känner: Skänk pengarna till välgörenhet istället!!!
Värva spelare får dom väl ta och sköta själva.

Det tredje:
Två tioåriga pojkar har knivrånat en nioårig flicka i en sandlåda i Partille.
Dom ville ha hennes Pokemonbilder.
Hon blev sparkad och slagen med knytnäve i ansiktet.
Vad är det för fel på världen???
Jag blir så upprörd när jag läser det, så jag vet inte ens vad jag ska skriva om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela