Hilda

Struligt värre

Publicerad 2009-09-07 18:05:40 i Allmänt

Idag skulle jag få äran att vara "lillchef" på jobbet, 
eftersom våra två ordinarie chefer skulle befinna sej på annat håll.
Jättekul, tyckte jag. Som jag tycker om allt som har med mer ansvar att göra.
Men dagen har verkligen gått i misslyckandets tecken.

Det första jag skulle göra var att godkänna inleveransen från imorse.
Låter lätt som en plätt. Men någonstans mellan handterminalen som informationen fanns i,
och datorn, där informationen skulle hamna, så försvann allt. Putsveck bara...
Började bli svettigt, men blev lugnad när jag fick höra att det skulle gå att åtgärda imorgon.

Nästa jag skulle göra var att skriva ut följesedlar till tomgodset som skulle skickas.
Gick ganska bra, tryckte på knappen "Skriv ut och spara". Det kommer upp ett obegripligt felmeddelande.
Jag trycker OK och fortsätter trycka på skriv ut-knappen. Ingenting händer.
Jag trycker tio gånger till. Fortfarande ingen reaktion, förutom felmeddelandet som har kommit upp varje gång.
Jag hittar en annan knapp att trycka på, och vad händer?
Jo, jag får 18 kopior av alla papper jag skulle skriva ut.
Miljövänligt...

Sen försvinner en retur spårlöst. Inte varorna i sej, utan på datorn.
Jag börjar se ett mönster. Undra om det är mej eller datorn det är fel på..?
Jag burkar komma på lösningar på det mesta, men den returen får fara och flyga vart den vill.

Jag har varit här i snart nio timmar och har fortfarande inte tagit min rast.
Så jag har tagit mej friheten att skriva lite här istället.
Jag vet att man inte får vara ute på sånna här sidor från jobbet, så förlåt.
Men jag tror vi spar mycket tid och kanske även pengar,
om jag låter bli att försöka göra något vettigt resten av kvällen.
Hoppas morgondagen blir bättre.

Längtar hem till ett glas vin!

Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2009-09-07 20:21:02

Stackars dig hilda :) det går nog bättre i morgon! gott med vin, själv dricker jag en öl och kollar på färjan 3 höhö! Jag längtar tills fredag! Vi ska gå på bio på kvällen, vill ni med? puss

Postat av: Rosanna

Publicerad 2009-09-09 12:03:54

Ojdå. Vilken dag! =)

Postat av: Carina

Publicerad 2009-09-12 21:55:03

Men Hilda, what a day! Men som vanligt fixar du det......och ja, du är förlåten, men......du måste ta rast och vila knoppen lite ; )

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela