Hilda

Nu ska det shoppas!

Publicerad 2009-09-01 10:59:18 i Allmänt

Ja, nu är hösten igång med jobb och myskvällar.
Blir tyvärr skrivet här väldigt sällan.
Känns som att jag bara har varit hemma för att sova dom sista veckorna.

Idag får vi höjd personalrabatt på jobbet, så det ska shoppas.
Känns som att det var ett bra val av ledningen,
eftersom man antagligen kommer göra av med ännu mer pengar hos oss nu.
Man gör ju redan av med typ halva lönen varje månad genom att handla på jobbet.

Ska även på "Tupperwareparty" hos Rosanna ikväll och det kommer väl antagligen inte bli så billigt....
Och den 11:e ska jag och Emmy till Lager 157, så då lär man ju se till att ha lite pengar kvar tills dess också.

Väldigt tur att jag får lön den 15:de, för det är ju faktiskt bara två veckor kvar tills dess.

I lördags tog vi med hjälp av väktare en snattare på jobbet som vi har haft väldiga problem med.
Sen förra rättegången jag var på hade jag lovat mej själv att aldrig mer hamna i den situationen.
Men jag blev så "caught in the moment", så jag glömde visst bort det.
Så jag har väl en till rättgång att vänta.
Det är väl i och för sej inte så hemskt, men det känns lite olustigt.

När jag skulle skriva "vittnesrapporten" så sa en av väktarna att det var helt okej att jag skrev den utanför rummet för att slippa visa mej för snattaren, eftersom han ibland är rätt otäck.
Men sen när polisen eskorterar ut honom från oss, så kommer dom fram till mej med honom emellan sej och säger:
Eftersom du är vittne så skulle vi behöva ditt personnummer och telefonnummer...
Smidigt!!

Nej, nu blir det tvättning så jag kommer in till stan nångång.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela