Hilda

Åre (Tegefjäll)

Publicerad 2010-04-23 13:08:10 i Allmänt

Jag, Viktor och fyra till par tog alltså en minisemster och drog till Tegefjäll, strax norr om Åre.
Bodde i två lägenheter i ett hus byggt 2006 så det var inte den typiska fjällstugan.
Bastu, platt-tv, supersnyggt badrum.
Några puckade saker som att det inte fanns något uttag i badrummet och ingen spegel någon annanstans, gjorde så att man t.ex. fick platta håret på känn.
Men det gjorde ingenting.
Här kommer lite bilder.


Humöret på topp när jag fortfarande tror att jag kommer lära mej åka snowborad första dagen.


Paulina var min trogna skidbacke-partner.
Här sitter vi högst upp på berget med snön piskande i ansiktet och 1500 meter backe framför oss.


Vi bodde en bit upp och kom på att kortaste vägen till restaurangen var helt enkelt att gå i backen.


På restaurangen som nästan hade stängt för säsongen.
Entrecote eller fyra sorters pizzor fanns att välja på.
Ölen var godast.


På vägen tillbaka skulle jag och Sara ta en genväg för att komma fortast fram.
Fungerade inte...


Innan turen in till Åre och mat på Broken.
Hamburgaren var utan tvekan den godaste jag har ätit.


Så här pigga var vi sista kvällen.



Kommentarer

Postat av: Paulina

Publicerad 2010-04-26 11:53:01

heej!!

vilka fina bilder, vi lär ju byta bilder allihopa. kändes riktigt konstigt att komma hem och helt plötsligt bara vara 2 pers igen. kändes lite tomt haha.

puss på dig....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela