Hilda

Soliga söndag

Publicerad 2010-04-11 09:52:48 i Allmänt

Efter flera dagar av nästan konstant regn så har solen letat sej fram idag.
Efterlängtad har den varit, främst för att mina vindrutetorkare är så kassa.
Nej, inte främst därför... men lite därför.

Igår var vi hos Hanna på födelsedagsfest.
En tjej som vi har lärt känna genom Carro coh Danne.
Vi vart inte så långvariga för Nova var hemma och jag ska jobba idag.
Dessutom var jag chafför och drack alkoholfritt.
Det lurigaste är att jag känner mej ganska bakis idag.
Trött, huvudvärk, lite illamående och allmänt seg.
Känns jättekonsigt att snart gå och sätta mej i bilen och köra hela vägen till Gävle.
Men det jag drack var en jättegod alkoholfri drink som Viktor gjorde.
Tror det var hemmagjord (sodastreamer) Fanta, citron och jordgubbar i den.
Sen två Carlsberg alkoholfria öl.
Ganska otroligt om jag blir bakis på det.
Men man kanske blir bakis av själva festen...
Eller kanske Viktors andedräkt när vi skulle sova =)

En "Alla andra full - jag nykter" lärdom kunde jag dra under kvällen.
Diskutera inte gammalt groll på fyllan, det slutar aldrig bra.
Jag har nog aldrig hört folk upprepa samma sak så många gånger.
Och jag har nog aldrig hört någon upprepa något så många gånger utan att samtalspartnen snappar upp något av det.
Så nu vet ni det.
Spar det till dagen efter så spar man lite på stämbanden,
och festen slipper sluta i en evighetsdiskussion.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela