Hilda

Födelsedag

Publicerad 2010-08-17 10:07:36 i Allmänt

Idag är det min 27:de födelsedag.
För första gången är jag ledig denna dag.
Men jag kom på att det egentligen inte spelar någon roll.
Typ alla jobbar ju i alla fall.
Jag ska ägna dagen åt att än en gång träningsbaka muffins.
Jag är ju som bekant ingen guru i köket direkt,
men idag har jag en bra känsla.
Har köpt några till ingredienser, så jag ska kunna göra glasyr.
Lyckas jag så finns det chans att det är dessa muffins ni får äta på fredag,
om dom håller sej fräscha, hur nu de stavas.
Har inte riktigt tid att baka någon annan dag.

En uppdatering sen sist.
Lördagskvällen blev inte riktigt som jag hade tänkt.
Efter en halv melon och en Bacardi Breezer apelsin somna jag på soffan.
Vid tio ringde Viktor och sa att vi skulle till sommaryran för att äta langos.
Jag är inget jättefan, men eftersom jag vet att Viktor skulle kunna döda för en langos,
så ställde man upp såklart.
(Nu menade jag inte att han på allvar skulle kunna göra det, så det inte blir några missförstånd)

Myskväll blev det istället på söndag.
Trevligt sällskap, chips och en norsk skräckis.
Och igår var det jobb hela dagen sen filmen Till vildningarnas land.
En ganska udda film, ska nog låna ut den till pappa, han gillar sånt.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-08-17 13:18:32

Klart jag blir nyfiken av den beskrivningen. Men är det inte en barnfilm?!

Postat av: Hilda

Publicerad 2010-08-18 08:58:57

Jag tror det är meningen att det ska vara en barnfilm, men jag vet inte om jag tycker det. Den ska inte vara tillbakalämnad förren på lördag, så jag kanske kan komma förbi med den ikväll! Ringer sen!

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-08-18 10:37:08

Gör det!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela