Hilda

Ledig idag igen

Publicerad 2010-08-12 10:17:41 i Allmänt

Andra dagen denna vecka jag är ledig.
Inte ofta jag har det så lyxigt!
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på.

Har upptäckt ett minus med att bo i hus.
När man tror att man inte har något som behöver göras,
så kommer man på massor.
Klippa gräset, rensa rabatterna, olja trallen, måla om staketet...
Så det är absolut inte så att jag inte har något att göra.
Frågan är mer vad jag vill och orkar göra.

Ibland är det sååå skönt att bara vara.
Kanske ska jag ha en sån dag idag.
Förutom att jag planerar att tvätta alla sängkläder som finns här hemma.
Många nattgäster resulterar naturligt i att det behöver göras.
Alltså inte för att våra nattgäster är smutsiga =)

Ska nog surfa runt och kika på tapeter också,
är så in i bomben trött på våra hästar och byggjobbare.
Vi har ju bara bott här i tre år så ni har väl full förståelse för att vi inte har tapetserat om än =P
Alla tre sovrummen ska få nya fina tapeter.
Något brunt i vårat sovrum, grönt i datarummet och vinrött i gästrummet är planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela