Hilda

2010-12-29

Publicerad 2010-12-29 21:27:08 i Allmänt

Två dagar kvar av detta år.
Det kändes så jäklans skönt att tänka när jag gick från jobbet idag att jag inte skulle jobba något mer detta år.
Är ledig fyra hela dagar!
Vi vet fortfarnadde inte vad vi ska göra på nyår...
Är det något fel på oss då?
Alla verkar ha så väldans klart för sej vad dom ska göra.
Vi funderar på några saker men det är lite halvdrygt att göra vissa saker när man har hund.
Ibland kan man inte ta med henne och ibland tycker jag bara att det känns så jobbigt att fråga om hon får följa.
Man känner sej lixom lite dryg, det är tråkigt.
Skönt iaf att hon inte är det minsta skotträdd.
Hon har varit med vid fyrverkerier flera gånger.
Som sista april i år var hon med till någonstans i Bomhus där det var kase och grejjer.
Ni ska bara veta hur många som kollade snett och sa dumma kommentarer.
Om hunden inte bryr sej, vad gör det då?
Tror ni era hundar mår bättre av att vara ensamma hemma?
Och om hunden är rädd för fyrverkerier, vet ni då hur många saker som kan skrämma den hunden riktigt ordentligt?
För jag tror faktiskt att dom som "kollade snedast" själva var hundägare,
annars tror jag inte att dom skulle bry sej så mycket.
Det finns absolut ingen anledning till att hundar ska vara rädda för smällar.
Stackars alla fåglar, rådjur och kaniner.
Dom är helt oförberedda och har ingen chans att få gå på en skotträningskurs.
Så bäst vore väl ändå att vi slutade med allt som smäller, eller vad säger ni?
Jakt, byggen, bowling...
En hund som råkar höra kan ju bli rädd!!



Förlåt, jag vet inte var all denna irritation kom ifrån.
Den bara bubblade upp när jag började tänka på fyrverkerier.

Nu ska jag snart gå och ta ett varmt mysigt bad och sen vet jag inte vad jag ska göra.
Blev så lycklig när jag kom på att jag kan vara vaken hur länge jag vill idag,
men känner jag mej själv rätt så kommer jag snart börja tänka på att gå och lägga mej.
Just det är nog kanske det bästa jag vet, att sova.
Snacka om att vara tråkig!
Det var en fråga på P3 idag.
Man fick två alternativ att välja mellan.
Antingen fick man leva sitt liv helt vaken.
Alltså aldrig sova.
Kruxet var att livet då blev två tredjedelar kortare.
Eller så sov man varannat dygn, hela dygnet, jämt.
Finns inte en tvekan vad jag skulle välja.
Tycker till och med att sista alternativet låter riktigt lockande.
Skulle vara lite svårt att ha ett jobb, men det löser sej.
Det var meningen att denna fråga skulle vara en typ "pest eller kolera-fråga",
men jag tycker mer det var en "pest eller fest-fråga" =)

Bjuder på en vacker bild på mej och mitt julpynt. (Och Martin)



Skulle vilja att någon förklarar för mej varför mitt julpynt ser ut som en pappersrulleshora...
Om jag minns rätt så såg förra årets pynt ungefär likadant ut.
Tuttar, långt svallande hår och stora röda läppar.
Måste finnas något i mitt förflutna  som kan förklara det, eller hur?

Hej så länge!

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-12-29 22:25:14

Haha Hilda! Jag tycker du gjort en superfin och julig pappersullehora. Och jag förstår precis din frustration över det här med er fina vovve och alla fördömande blickar. Man blir ju GALEN på alla som ska veta bäst hela tiden. Kan de kanske gå hem till sin egen ensamma lilla vovve och skita i hur andra väljer att göra? Eller har de inga roligare eller viktigare saker för dem att fundera på...Jag tycker att vi bestämmer att vi i framtiden ger blanka fan i att folk glor eller tycker sig ha skitbra "regler" för hur andra ska leva sina liv eller fatta sina beslut. Vi skiter i dem eller skrattar dem rätt upp i plytet för jag har också fått nog!

HEJJA HILDA! (Och Gott nytt år kära du)

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-12-30 09:26:55

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-12-30 09:28:24

Hej Hilda!

Har du en blogg!!? Va kul! Då ska jag kolla in den. :)

Kram Johanna

Postat av: Johanna Ahlm

Publicerad 2010-12-30 09:43:37

Hej Hilda!

Vad kul att du har en blogg! Den ska jag minsann följa! :)

Kram Johanna

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela