Hilda

2010-12-30

Publicerad 2010-12-30 10:57:11 i Allmänt

Tog en ordentlig sovmorgon idag.
Först halv tio klev jag upp.
Riktigt skönt.
Nu sitter jag bara här och latar mej en stund innan det är dax att sätta igång med städningen.
Det ser verkligen ut som sju svåra år.
Jag har lagt ner städningen under några dagar och Viktor har gjort sitt bästa, som tyvärr inte är bra nog.
Förlåt Viktor, men det är så.
Idag kanske jag kan lära dej hur man städar på bästa sätt? =)
Ska kanske spela lite Backpacker istället.. en stund iaf.
Igår åkte jag till Hongkong för att lära mej lite tills resan.
Ganska bra sätt.
Inte för att jag kan dra mej till minnes riktigt vad jag lärde mej.
Det fanns ett högt berg man kunde gå upp på och ha otrolig utsikt över staden.
Och ett nöjesfält som kanske har världens finaste utsikt från bergochdal-banan,
som jag visserligen aldrig skulle våga åka.
Och jag lärde mej att Hongkong var brittiskt ända till 1997,
när det åter igen blev kinesiskt.
Och det finns en Hongkongö som utgör 7% av staden totala yta,
där dom flesta stora affärsverksamheter håller till.
Jag minns ju jättemycket nu när jag började skriva om det.

Är fruktansvärt nervös inför resan.
Klart jag vet att allt kommer gå bra, men ändå.
Det första jag ska göra är att själv ta mej till en flygplats i Helsingfors, Finland.
Jag kommer inte ens lyckas ta mej till Arlanda själv.
Kommer gå vilse när jag kliver av tåget.
Så hur jag ska kunna ta mej vidare därifrån till Helsingfors är för mej en gåta.
Ska ta reda på någon som ska med som åker norrifrån,
så vi kan stråla ihop redan på tåget från Gävle.
Då skulle det kännas lite tryggare.
Och vad i helskotta ska man packa.
Eftersom jag vet att det är ungefär världens bästa shopping där,
så har jag tagit åt mej rådet att packa lätt, så jag får plats med allt jag köper.
Och jag är kanske sämst i världen på det, packa lite alltså, inte shoppa.
Måste börja planer redan nu.
Men hur planerar man när man inte vet något om klimatet?
Det är ungefär mellan 20 och 25 grader i april,
men vad säger det en egentligen?
Sämsta temperaturen måste det vara.
Man måste ha med sej båda kalla och varma kläder då ju.









Och en sak till.
I Stockholm Stad bor det ungefär 840 000 människor, 3321 människor per kvadratkilometer,
och jag hatar Stockholm.
Stressen gör mej gråtfärdig!
Jag vill att man ska ha tid att le mot människor man träffar på sin väg någonstans.
Byta några ord med en främling eller hjälpa någon bära något som är tungt.
Dom gånger jag har varit i Sthlm har jag konstaterat att det inte riktigt funkar så där.
På T-centralen får man ju ha tur om man tar sej därifrån levande.
Rätta mej om jag har fel.
Iofs så har jag gillat Göteborg dom gånger jag har varit där,
så det kanske handlar mer om hur människor beter sej än hur många männiksor det handlar om,
för i Göteborg bor det ju ändå 500 000 stycken.
Det jag skulle komma fram till är att det bor nästan 7 miljoner människor i Hongkong.
6352 människor per kvadratkilometer...

Märker ni att jag är nervös?
När jag är nervös kan jag inte sluta prata,
och nu när jag inte har något att prata mej kan jag inte sluta skriva istället.
Hoppas Viktor kliver upp snart så jag inte får kramp i fingrarna så här lagom tills jag ska sätta igång med städningen.

Hörs nog igen idag, eftersom jag är ledig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela