Hilda

Lugnt och skönt

Publicerad 2010-02-21 11:00:34 i Allmänt

Det har varit en otroligt lugn helg.
Dels har jag varit sjuk och dels var det ju en Klass 2-varning utfärdad igår,
vilket gjorde att man helst inte gav sej ut på vägarna.
Vi har tittat på film, Melodifestivalen och faktiskt ganska mycket OS.
Har aldrig kollat på det och har aldrig heller varit det minsta intresserad,
men det är inte klokt vad fort man fastnar när man väl har börjat titta.
Så nu har jag suttit hela eftermiddagarna och gnällt på att det bara är repriser hela tiden =)

Ett rum i taget har sakta men säkert blivit städat också.
Jag har stora problem med att sitta still även när jag är sjuk.
Så jag har städat i tio minuters pass ungefär, för sen har jag varit tvungen att vila.

Spolningen på toan är lite trasig och det står och rinner vatten länge efter man har spolat.
Den har vi försökt lagat, men den funkar bara kanske två gånger sen blir den trasig igen.
Tråkigt, mest för att man betalar för vattet som rinner bort.
Okej, det där blev ett konstigt litet oväsentligt inlägg.

Idag tror jag att jag ska dammsuga bakom kylen.
Har läst någonstans att man ska göra det varannan månad för att hålla energiförbrukningen nere.
Vi har nu bott här i två år och fyra månader, och inte har vi dammsugit bakom kylen nångång inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela