Hilda

Skotern hemma

Publicerad 2010-02-01 10:11:08 i Allmänt

Igår tog vi äntligen tag i att flytta skotern från stugan och hem.
Det är tredje vintern vi bor här så det var verkligen på tiden.
Första planen var att köra hem den,
men med en halvt trasig tjåkvajer (hur i hela friden stavas det..?) så blev det inte så.
Vi hyrde ett släp ett par timmar och det gick hur smidigt som helst.
Nu har Viktor parkerat den precis utanför altanen så man måste snudd på klättra över den när man ska ut.



När vi åkte dit så fick vi lite sladd i ett hjulspår på ett ställe.
Det var ingen fara men jag blir fortfarande lite skärrad av sånt sen olyckan.
Och sen när vi ska åka och lämna tillbaka släpet hände samma sak på samma ställe,
och samma sak för bilen framför oss också.
Och när vi började kolla runt så ser man i snön mellan körfälten att minst tre bilar har fått så pass mycket sladd att dom har åkt över till fel sida av vägen.
Och dessutom står det en postbil högt upp i en snövall,
som man kunde följa däckspåren tillbaka till detta hjulspår.
Riktigt livsfarligt.
Nu verkar det som att allt hade gått bra,
men det hade blivit värre om det hade komit mötande bilar samtidigt.
Jag hoppas verkligen att dom har skrapat bort det dumma hjulspåret tills jag ska åka till jobbet idag.
Tänk vad det kan ställa till det av att en bil råkar åka lite på sidan av vägen.

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-02-01 11:13:30

Choke stavs det visst. Puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-01 11:36:17

Vart har ni stuga någonstans? =)

Postat av: Hilda

Publicerad 2010-02-02 11:10:43

Tack Pappa, då vet jag de =) Vem är det som frågar?

Postat av: Sara

Publicerad 2010-02-02 23:21:39

Sara heter jag som undrar!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela