Hilda

Lördagmys

Publicerad 2010-02-13 17:32:09 i Allmänt

Nu var det ett tag sen igen.

Förra lördagen hade vi bjudit hem Andreas, Marie och lilla Emma.
Som i och för sej inte alls är så lite längre.
Vi hade jättemysigt.
JAG lagad mat för ovanlighetens skull.
Lax i ugnen under ett täcke av fetaost- och creme fraichebladning och pressad potatis.
Lyckas alltid med den rätten fast fisk brukar vara så lätt att "torrgöra"i ugnen.
Kom på i lördags hur det kan komma sej.
Fisken blir ju kokt under "täcket", inte stekt eller grillad.
Och då är det verkligen inte lätt att göra den torr.
Och det gör ingenting om man råkar koka sönder potatisen för den ska ändå pressas.
Min bästa maträtt alltså, att laga.

Sen blev det såklart Melodifestivalen.
Jag tycker att 50% rätt låt gick till final,
Salem Al Fakir eller vad han heter.
Den var jättehäftig. Den andra var inte så bra.

Tänkte lägga ut lite bilder från kvällen,
och nu när jag satt och kollade så var det bara bilder på Emma =)
Och bara bilder när hon är väldans trött dessutom.
Inte så konstigt egentligen.
Hon är en riktig sötnos, och om möjligt ännu sötare när hon är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela