Hilda

Saknade vardag

Publicerad 2010-07-27 11:31:29 i Allmänt

Vardagen har återinfunnnit sej och jag tycker faktiskt det är riktigt skönt.
Kan inte minnas att jag varken har sovit eller ätit under semstern.
Konstigt nog har dom där tre extra semesterkilona dykt upp ändå.

Idag är jag ledig.
Eller nästan ledig i alla fall.
Chefen ringde precis och bönade och bad om att jag skulle komma in och sköta stängningen eftersom det tydligen inte var någon som skulle göra det.
Och det är klart man ställer upp.

Innan det ska jag hinna tvätta miljoner maskiner.
Har redan hunnit med två så det är bara 999998 kvar.
Träffa Emmy och hälsa på Rosanna skulle jag också vilja göra.
Och ragga upp hundvakt till dom två timmarna jag måste vara på jobbet lär jag göra.
Självklart skulle hon klara sej ensam hemma några timmar,
men eftersom jag vill åka in till stan innan jag ska till jobbet så blir det lite lång tid för henne att vara själv.
Det skulle inte uppskattas.

Hade tänkt lägga upp lite bilder men som vanligt så krånglar det när jag ska koppla ihop mobilen med datorn.
Man kan tro att det borde vara det lättaste i världen.
Bara koppla in usb-kabeln och sen ska det funka.
Men så blev det inte.
Efter en timmes tryckandes och funderandes så har jag nu gett upp.

Nu ska det hängas tvätt.
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela