Hilda

Känns det fint

Publicerad 2010-03-04 10:14:22 i Allmänt

Har lånat en bok av pappa.
Lena Sundströms Känns det fint att finnas en dag till?
Som det står på baksidan:
Hon kommenterar och funderar över sin samtid.
Det är en sån bok man kan läsa ett stycke ibland,
ingen sammanhängande historia.

Men det är så konstigt.
För varje nytt kapitel,
så märker jag att jag har läst det förut.
Alltihop.
Och jag vet med säkerhet att jag inte har läst denna bok förut.
Har sakerna hon skriver publicerats någon annanstans innan?
I en tidning kanske?

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-03-05 11:55:44

Jag tror att texterna varit införda i Aftonbladet. Hon är ju återkommande krönikör nån veckodag. Men hur ofta läser du den?

Postat av: Hilda

Publicerad 2010-03-05 18:11:30

Aftonbladet? Inte ofta alls.. det är lite knepigt, känner igen allt nästan!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela