Hilda

Ljusparty

Publicerad 2010-03-01 10:29:25 i Allmänt

Efter jobbet igår hämtade jag upp Rosanna för att åka vidare till ett ljusparty hemma hos Sara.
Ljusparty låter lite löjligt..
En "get-together" där man kan köpa ljus helt enkelt.
Fanns jättefina grejjer.
Men min ekonomi är inte direkt stabil just nu, så det blev inte så mycket handlat.
Köpte något slags startpaket, innehållandes 12 teljus, 12 votivljus och ett miniatyrglasljus.
Det roligaste var att lukta på alla olika dofter som fanns.
1000 stycken kanske.

Nej, jag ljög. Men många var det.
Efter många om och men och luktningar på kaffepulver bestämde jag mej.
Teljusen kommer att dofta Stämning.
Jag tror inte det syftar på en rättslig stämning utan mer på mysig stämning.
Sex utav votivljusen kommer dofta Smultronland och dom andra sex Mango-Mandarin.
Och mitt miniatyrglasljus kommer dofta Havsbris.
Det är så bra med doftljus får då kan man få det att dofta städat och tvättat hemma på nolltid.

Jag lärde mej någonting under kvällen också.
Den ideala längden för en ljusveke att vara är sex millimeter.
Det var ganska roligt att lära mej det, för häromdagen på jobbet var det en kund som frågade mej just den frågan.
Jag trodde nästa att hon skämtade och svarade såklart att jag inte hade den minsta aning.
Men att jag gissade på att det inte spelade någon större roll.
Nu vet jag bättre!

Kommentarer

Postat av: therese

Publicerad 2010-03-01 11:56:46

Jag älskar de där ljusen! De är beroendeframkallande. Synd bara att dom är så dyra :/

Postat av: Rosanna

Publicerad 2010-03-02 15:53:20

Snygg sida själv du. =) Har du kommit ihåg att betala nudå??? Ledig idag va?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela