Hilda

Tack för igår!

Publicerad 2010-05-16 19:08:36 i Allmänt

Jättemysig dag igår.
Först besök hos farmor där vi blev bjudna på hennes supergoda biffar.
Efter blev det Cirkus Brazil Jack.


Det kändes tryggt att Nicco, Paulina och deras två vildar var med.
När vi stog och väntade på dom på parkeringen kände vi oss lite dumma.
Dom enda vuxna som var där utan barn.
Men man ska ha barnasinnet kvar, eller hur?

Jag var inte så besviken efter som jag trodde att jag skulle vara.
Det var riktigt bra.
Och clownen Francesco var en riktig höjdare.


Han var en sån jobbig typ som tvingade med stackars skräckslagna gäster in på manegen =)

Efter cirkusen fortsatte vi hem till Westmans för grillning.
Jättegott!!
Drack som vanligt alkoholfritt.
Jag övervägde länge för- och nackdelar,
men att kunna komma hem på natten vann.
Hade köpt både öl och vin,
och vinet var faktiskt inte så tokigt.
Smakade enligt mej som vilket mousserande vin som helst.


Men nästa gång får dom komma hit istället.
Då ska jag inte vara lika städad =)
För jag lärde mej just det här:

1. Att dricka måttliga mängder rött vin, vitt vin, sprit eller öl har fler positiva effekter än negativa.
2. Att dricka alkohol i måttliga mängder kan motverka alzheimers.
3. I USA är det nu 40 gånger så stor risk att blir påkörd av en nykter förare än en som är full,
på grund av att antalet alkoholpåverkade förare minskar.

(Hittade det på någon hemsida. Har inga som helst vetenskapliga grunder för detta!)

Det var verkligen jättetrevligt och jag hoppas vi gör om det snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela