Hilda

Trök...

Publicerad 2010-05-19 13:16:07 i Allmänt

Känner inte för att göra någonting idag...
Undra om det beror på det gråa, trista vädret?
Har varit väldigt vuxen och driftig hittills idag.
Har ordnat billigare bilförsäkring, ringt och bett om offert på hemförsäkringen, fixat med pensionval...

Hatar allt som har med pension att göra!
Jag är inte alls dum, men när det gäller pensionen fattar jag ingenting.
Det kommer papper efter papper hem i brevlådan och jag läser dom inte ens,
för om jag försöker blir jag bara deppig.
Hur krångligt är det meningen att det ska vara egentligen?
Har till och med varit på banken för att få allt förklarat för mej,
men jag minns inte ett ord han sa.
Därför blir jag ett lätt byte för alla företag som vill ha hand om mina pensionspengar.

Det värsta av allt är att alla man pratar med får det att låta som att deras förslag är det enda som finns i hela världen.
Så vet jag ju i och för sej att det inte är... Eller?
Pensionen är uppdelad i tre delar tror jag och nu för tiden kan man väl göra val på alla tre delarna..?
Aja.. skit samma helt enkelt!
Jag går i pension om tidigast kanske 39 år, ska jag verkligen behöva bry mej?
Ska nog planera min begravning när jag ändå håller på!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela