Hilda

Alla helgona

Publicerad 2010-11-05 09:39:19 i Allmänt

Eller Allhelgona kanske det heter..?
Det är denna helg så ni vet.
Nu ska man åka och sätta ett ljus på gravarna.
Och känner man ingen grav att sätta ljus på är det nog helt okej att sätta på en slumpmässigt vald grav.
Inte sätta på graven, utan sätta ett ljus på graven såklart!
Tänk vad snopen man skulle bli om man helt plötsligt hittade ett ljus som man inte vet vem som har satt dit,
eller hur?
Fast då kanske man börjar fundera på om den i graven hade något hemligt förhållande eller ett barn man inte har vetat om... så det kanske inte är så bra egentligen.
Låt bli!!
Nu tänker jag så där mycket igen...

Hade i alla fall sett mycket fram emot att jobba två söndagar på rad eftersom jobbsöndagar är mycket kortare än jobblördagar. Och det är alltså röd dag imorgon, en lördagsöndag alltså.
Men tji fick jag.
Som det tyvärr händer ibland så var schemat fel och jag ska jobba en lördagstid..
Tröktrök, men vad gör man?
Och tro inte att jag inte trivs på jobbet.
Vardagar skulle jag kunna vara där dygnet runt,
men helger är alltid lite tråkigare att jobba.
Så många är lediga och man missar roliga saker.
Tur att dom absolut flesta jag umgås med också jobbar inom handels,
vilket betyder väldans dumma tider.
Jämfört har jag nog bland dom bästa handelstiderna.
Vi stänger ju aldrig (nästan) senare än sju.

Märker ni? Jag fortsätter tänka, nästan fortare än jag skriver...
Undra varför jag har sånna här dagar?
Hjärnan går på högvarv hela tiden.
Jag hinner inte tänka klart på en sak förren jag börjar tänka på något annat.
Och tillslut blir det så förvirrande så jag måste börja tänka på ännu nå nytt osv.
Tycker synd om dom som umgås med mej när jag tänker så här mycket.
Jag kan börja prata om något annat mitt i en mening ibland.
Det är förvirrande för mej, undra hur förrvirrande det är för dom?

Nu måste jag i alla fall börja snygga till mej.
Ett riktigt i-landsproblem jag har är att man måste tänka på vad man har på sej när man ska ha jouren på mitt jobb. Man måste ha vad jag brukar kalla jourkläder.
Det betyder egentligen bara att man måste ha fickor på byxorna för man ska kunna ha två nyckelknippor och en telefon på sej hela tiden, men just idag när jag tänker så mycket är det extra drygt.
Jag hinner inte tänka klart vad jag ska ha på mej förren jag börjar tänka på något helt annat.
Det här är en sån dag jag kommer glömma borsta tänderna.
Bäst jag går och gör det på en gång.
Fast jag har nog glömt vad jag ska göra innan jag kommer in på toaletten =)

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-11-05 13:35:11

Hahah, jag förstår precis vad du menar med såna här tänkardagar. Det kan bli lite mycket :) Hoppas du hittade på några kläder med fickor på och att du kom ihåg att borsta tänderna :) Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela