Hilda

Nu är det vinter

Publicerad 2010-11-10 09:32:39 i Allmänt

Ja, då kom den. Snön.
Kan inte påstå att den direkt har varit efterlängtad.
Jag tycker verkligen inte om vintern.
Men jag älskar julen så det är den jag får se fram emot denna mörka tid.
Ser inte heller ett dugg fram emot att köra till jobbet.
Redan tidigare har jag sladdat omkring på vägarna.
Eller sladdat kanske är en överdrift, har mer känt att bilen har tappat väggreppet.
Har fina vinterdäck, men jag tror min bil väger alldeles för lite.
Önskar att jag hade en två tons bil istället.
Fast som Viktor har lärt mej, lätta bilar sladdar lättare men det blir oftast inget allvarligt.
En tung bil däremot sladdar inte så lätt men när det väl händer har man inte mycket att sätta emot.


Denna bild är från i våras och när det är så mycket snö går det jättebra att köra med min bil.
Det är värre när det är ett tunt osynligt lager med is.
Eller kanske som idag, rent slask.
Ser ni förresten vad ren och fin bilen är?
Så ser den verkligen inte ut nu.
Stackarn borde få tvättats snart.
Ska ju dessutom besikta den nästa fredag, så då vore det väl festligt om den var nytvättad?


Nova tycker inte alls om det här, det syns va?

Nu är det dags att börja göra sej iordning för jobbet.
Det tar ungefär en halvtimme att åka dit,
men idag planerar jag att åka ännu en timme tidigare.
Hellre kör jag trettio hela vägen än att riskera att köra av.
Känner mej inte alls upplagd för nå drama idag.
Kör försiktigt alla!

Kommentarer

Postat av: nadia

Publicerad 2010-11-10 09:48:07

Hellre snö än slask som vi alltid har här i Göteborg..

Postat av: Sara Mälby

Publicerad 2010-11-11 09:32:51

Hejsan! Vad fin din sida blev Hilda. :) Puss och Kram

Postat av: Linnéa

Publicerad 2010-11-14 19:56:31

Vad fin hon är Nova. Men hon ser verkligen inte ut att älska snön (slasket) :) Hoppas det går bra på vägarna i finbilen!

Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela