Hilda

Stress

Publicerad 2010-11-09 10:37:12 i Allmänt

Idag är jag ledig.
Konstigt nog kändes det som att det verkligen var välbehövligt,
fast jag var ledig tre dagar för fyra dagar sen.
Men jag har verkligen stressat som en tok dom senaste dagarna.
I söndags när det äntligen var dax att gå hem kändes det som att jag hade sprungit ett maraton.
Jag har iofs aldrig gjort det, men jag kan tänka mej att det känns lika.
Har ganska stora problem att varva ner.
Innan klockan nio idag hade jag redan hunnit städat carporten och köket.
Dessutom läst tidningen och gått ut med hunden.
Och jag klev upp klockan åtta...
Ibland vet jag inte ens hur saker går till.

Tänkte att jag bara skulle vara hemma idag och ta det lugnt,
men jag tror det spricker.
Hemma ska jag vara men jag har en lista i huvudet på allt jag vill hinna med.
Storstäda i ett av rummen som av misstag har blivit ett förråd,
fixa i sovrummet inför tapetseringen i helgen, rensa skafferiet, skrubba köksgolvet,
gå en långpromenad med Nova, dammsuga hela huset...
Ja, ni ser ju att det kommer vara halvsvårt för mej att lyckas ta det lugnt idag.

Måste verkligen börja jobba med den här stressen tror jag.
En viss del stress är nog bra, men att hålla på så här är nog inte hälsosamt i längden.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela