Hilda

Gomorron

Publicerad 2010-10-19 09:45:31 i Allmänt

Inatt när Viktor kom och la sej kunde han inte sluta fundera på att han hörde ena katten kurra men han såg honom inte någonstans.
Han började leta och det visade sej att han låg bredvid mej.
Jag hade lagt täcke över hela honom och sen hade jag lagt ena benet över det.
Stackarn =)
Ett ben kan vara ganska tungt när man ligger och sover.
Men han verkade ju tycka att det var ganska mysigt eftersom han kurrade.
Iofs är jag inte säker på att han vet riktigt när han ska kurra för jag tror han ofta gör det när han inte myser också.
Allihopa sov i sängen inatt.
En 160-säng kan kännas ganska liten när man är två vuxna, en hund och två katter.
Men det är sååå mysigt =)

Som jag redan har berättat så började vi med veckopeng igår.
800 kronor per person planerar jag att vi ska klara oss på.
Har planer på att låta er följa med på våran ekonomiresa.
Om jag skriver ner allt här så känns det som att man har lite större chans att få det att fungera.
Sen betyder inte det att ni behöver läsa det om ni inte vill,
det är mest för min egen skull.
500 kronor bensin blev det igår, men det räknas inte från veckopengen för då skulle pengarna aldrig räcka.
Strax över 300 kronor blev handlingen, men då har vi mat för minst fyra dagar.
Andra bilen kommer behöva tankas idag, men sen har vi bensin så vi klarar oss ett tag.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag.
Ska höras med Emmy som inte börjar jobba förren i eftermiddag.
Och om Rosanna får tillgång till bil inte allt för sent så kanske hon och barnen kommer.
Ikväll är det afterwork, men jag har inte riktigt bestämmt mej gällande det än.
Blir tyvärr så satans krångligt att ta sej till och från stan.
Dessutom är det Tobias födelsedag imorgon så vi hade tänkt fira honom också.
Får se hur det löser sej.

Nu ska jag i alla fall ringa en rörmokare.
Vi har ju som ni nog vet inget tryck på varmvattnet,
och det börjar bli fruktansvärt frustrerande.
Kosta vad det kostar vill som jag brukar säga.
Fast då blir Viktor arg, han tycker inte man får säga så.
Vi hoppas på att det är ett löjligt enkelt fel,
så vi får gå och vara arga på oss själva för att vi inte har gjort något åt det tidigare.
Wish us luck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela