Hilda

Nu har vi vintertid igen

Publicerad 2010-10-31 11:02:19 i Allmänt

Inatt skulle man ha ställt om klockan.
Har inte gjort det än en det behöver man inte om man inte ska jobba =)
Visst har jag rätt i att detta är något man gör i Sverige och kanske i resten av Europa?
Man ställer ju knappast om klockan i Bolivia för att vi i Sverige ska få lite ljusare på morgonen..?
Jag tycker personligen att detta är ett puckat uråldrigt påhitt som vi lika gärna kunde vara utan.
Okej, att dom som kliver upp klockan fem får lite mer ljus,
men alla som inte är vakna då vill kanske hellre ha en timme mer ljust  på eftermiddagen??
Eller om det nu blir tvärtom, men ändå.
Sååå onödigt!

Jaja, det var det.
Igår var det Halloween, men det var inget vi direkt brydde oss om eller märkte av för den delen.
Två jättefina pumpor mötte oss på Rosanna framsida när vi kom dit,
men det har nog varit det enda.
Skulle ta fram två pumpaljusstakar härom kvällen och letade och letade.
Men eftersom jag aldrig hittade dom började jag funderar på om vi ens har några..
Kanske något jag har drömt..?

Hade jättemysigt hos Rosanna med familj.
Molly ville inte sova så då fick man umgås med henne lite.
Hon har mest sovit när jag har träffat henne tidigare.
Men till slut slocknade hon såklart.
Hon är såååå söt!!



Lite gos med Skuggan blev det också.



Och Viktor hittade en fin hatt.



När jag var så trött så jag höll på och somna bar det av hem, trodde jag iaf.
Men vi hamnade hos Carro och Danne som vi träffar alldeles för sällan.
Så jag lyckades hålla mej vaken en stund till.
Kom hem runt två, efter att Viktor hade druckit upp hela whiskeyn =)

Idag ska jag och Viktor storstäda.
Han har faktiskt lovat!!
Han ska minst städa bland alla fiskegrejjer och jag får väl ta allt annat.
Men att städa bland fiskegrejjerna är nog nästan en heldagsjobb,
så han hinner nog inte hjälpa till med något annat.
Bäst vi sätter igång!

Kommentarer

Postat av: wirén

Publicerad 2010-11-04 00:48:32

"OCH VIKTOR HITTADE EN FIN HATT" hahahahaha det var det jävligt roligaste.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela