Hilda

Ingen tidning

Publicerad 2010-09-17 08:12:40 i Allmänt

Gick verkligen upp med tuppen idag.
Tänkte att jag skulle hinna sitta på altanen och läsa tidingen i lugn och ro innan jag måste börja med städningen.
Men det hade inte kommit nån tidning =(

Kan ju berätta hur jag ställde till det i tisdags.
Skulle åter igen åka till sthlm för att gå på kurs,
denna gång Lancome Steg 2.
Har varit löjligt förberedd alla andra gånger, med karta och grejjer,
men nu tyckte jag nog att jag hade gjort det så många gånger så det borde gå bra.

Först är tåget en halvtimme försenat,
vilket iofs är rätt vanligt.
Medans jag superstressad springer till tunnelbanan,
ringer jag kursledaren och berättar att jag blir sen.
Hittar rätt nummer, kliver på och sätter mej.
När vi stannar på typ femte hållplatsen ser jag att min destination står på motsatt sida...
Går och kollar på linjekartan och mycket riktigt,
jag har satt mej på rätt nummer åt fel håll!!!
Kliver av och får vänta tio minuter innan jag kan åka tillbaka.

Till slut kliver jag av på rätt station och börjar gå för att leta efter rätt adress.
Hade kollat på kartan lite fort kvällen innan och tror jag har rätt bra koll.
Jag vet att jag ska ner mot vattnet så jag går dit jag tror att det är.
Får gå länge innan jag bestämmer mej för att fråga ett gäng boulespelande pensionärer om vägen.
Jorå, jag är på rätt väg.
Ska fortsätta framåt och lite till höger.
Till slut hittar jag rätt gata, men ganska fel nummer.
22 skulle jag till, hamnade vid 151.
Kändes iaf tryggt, så jag fortsätter framåt.
Jag går och går och inser att jag måste korsa detta område för att komma till gatan från andra hållet liksom.
Nu har jag bara ett problem, det går inte att komma härifrån.
Det är stängsel över allt och jag vägrar gå tillbaka samma väg jag kom för nu har jag gått så länge.
Tillslut verkar gatan ta slut och jag genar på små stigar genom en skog.
Kommer ut på andra sidan, men hittar fortfarnade inte rätt.
Börjar känna för att sätta mej ner och gråta,
ringer Viktor i panik.
Han börjar leta efter en karta, och då, då hittar jag.

Och det värstaste av allt. Tunnelbanan låg precis bredvid...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela