Hilda

2011-04-03

Publicerad 2011-04-03 09:14:02 i Allmänt

Trots riktigt tråkigt väder kan man inte annat än att bli lycklig när man ser hur mycket snö som smält under natten.
Nu är det verkligen vår på riktigt!
Det kliar i fingrarna.
Jag vill vara ute och vårstäda på gården idag,
men det är väldans blött.
Men jag kan nog sopa lite i alla fall,
och plocka upp allt skräp som "fösvann" när vintern kom.
Städa inomhus måste jag tyvärr göra idag också,
men det går nog fort.
Och tvätta inför resan.
Men jag har slut på sköljmedel, så jag tänkte ta mej till affären ganska snart.

Som alltid när jag skriver att vi ska se en viss film så blir det alltid att vi ser någon annan.
Igår blev det en som gick på sexan, Rogue.
Handlade om en superduperstor aggressiv krokodil.
Kan inte säga att den var direkt bra, men inte dålig heller.
Bara lixom ingenting kan man säga.
Det jag reagerade mest på i hela filmen var hur dom valde att lösa ett problem med en hund.
Hela resesällskapet hade tagit sej iland från ön dom var fast på och det var bara hunden kvar på ön.
Och det var alltså inte direkt lätt att ta sej över vattnet pga krokodilen.
Nästa scen går ena killen tillsammans med hunden genom skogen på fastlandet.
Det kändes som att dom inte kom på någon bra lösning på att få över hunden så då tänkte dom att säkert ingen skulle reagera och valde att bara helt plötsligt ha den på fastlandet istället.
Väldans genomtänkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela