Hilda

2011-04-09

Publicerad 2011-04-09 09:09:24 i Allmänt

Idag bär det av till Hong Kong.
När jag sökte denna stipendieresa i augusti hade jag inte en tanke på att jag skulle bli utvald.
När jag sen fick hem papperen som bekräftade att jag skulle få åka höll jag nästan på att svimma av!
Det var i november och det kändes som en evighet innan resan skulle bli av.
Nionde april. Nu är vi där!
Fortfarande inte så värst nervös, bara lite pirrig.
Typiskt nog så vaknade jag med halsont och täppt näsa nu på morgonen.
Det är alltid så för mej.
Så fort jag ska göra något så blir jag sjuk.
Men jag skulle vara minst döende för att inte följa med.
Synd bara att jag har problem med öronen i vanliga fall,
så det kan ju gå åt skogen när jag ska flyga.
Har som tur är köpt Earplanes, så jag hoppas dom hjälper.




Apropå döende så ska jag nog väcka Viktor snart.
Han sover alltid mindre än mej, men nu har det blivit något fel.
Först sov han middag igår mellan typ halv sju och halv nio.
Sen kom Emmy och Martin med mat så då vaknade han.
Men sen var nog inte klockan mer än halv tio när han sa att han skulle gå och lägga sej.
Och han sover fortfarande.
Har nog aldrig hänt under nio års tid att jag både har gått och lagt mej efter honom och klivit upp före.
Han är nog sjuk. Och så har han smittat mej den jäkeln!
Men det kan ju inte han ro för.

Får se om jag hinner uppdatera något mer idag.
Om inte annat tänkte jag ta med mej datorn,
så jag kanske, kanske hinner uppdatera när jag är där.
Kan ju vara tryggt för nära och kära att kunna följa mina äventyr.
Hej så länge!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-04-09 17:20:48

Ha en RIKTIGT härlig resa!!! Ha kul o må bra kusin-vitamin! Jag ska följa dig på bloggen, o se vad du har för dig...

Alla hälsar härifrån - o du får massor av kramar med dig!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela