Hilda

2011-04-19

Publicerad 2011-04-19 09:34:32 i Allmänt

Jag är hemma!!!! =)
Har verkligen haft det helt kanon i Hongkong,
men det var guld värt att komma hem igår.
Så skönt att komma tillbaka till sina rutiner,
och att träffa nära och kära.
Okej, jag har bara varit borta nio dagar, men ändå =)
Försöker mej på en kort dag för dag,
så ni vet vad jag har haft för mej.

Söndag: Kom fram till hotellet på eftermiddagen, efter en ganska jobbig flygtur.
Satt inte med någon i våran grupp och det var jättemycket turbulens.
Eller i alla fall i mina mått mätt, har inte varit med om det tidigare.
Middag på hotellet.
Det jag minns bäst är priset på drickat.
49 Hongkongdollar för ett glas vin eller öl,
och 62 HKD för obegränsad mängd.
Gissa vad vi tog? =)

Måndag: Dagen spenderades i ett konferansrum.
Genomgång av veckans program, information om Hongkong historia och "varans väg".
Lunch med några anställda från vårat asienkontor på Super Star Seafood Chinese Restaurant.
På kvällen besökte vi två olika nattmarknader. Riktigt häftigt.
Smala gator med miljoner stånd som sålde allt mellan himmel och jord.

Tisdag: Besök på en väskfabrik i Kina.
Otroligt inressant och lite jobbigt att se så annorlunda arbetsförhållanden,
jämfört med vad vi är vana vid.
Bleb bjudna på lunch på ett väldigt lyxigt hotell där i satt i ett VIP-rum.

Onsdag: Besök på Hongkong Museum of History.
Åkte färja till Hongkong Island för ännu än marknad.
Sen buss och tåg upp till Viktoria Peak, väldigt högt upp.
Där åt vi sen middag med en otrolig utsikt.

Torsdag: Studiebesök på vårat Axstors FarEast kontor,
där vi fick se hur det går till där och träffa alla anställda.
Om jag minns rätt var det tjugo stycken.
Sen vandrade vi omkring i köpcentrum och gjorde grupparbete.

Fredag: Åkte båt till containerhamnen som var gigantisk.
Sen guppade vi vidare till en fiskrestaurang på Lamma Island.
Gick en promenad till en helt underbar strand,
utan badkläder...

Lördag: Genomgång av grupparbetet på efermiddagen med en öl i handen,
efter det avslutningsmiddag.

Söndag: Checkade ut klockan tolv sen var det väntan, väntan och väntan som gällde.
Bussen till flygplatsen gick nio på kvällen.

Det är i stor sett hur jag har tillbringat tiden.
På kvällarna dracks det alkohol på alla möjlig ställen,
men mitt favoritställe var utan tvekan jazzpuben Ned Kellys.
Hamnade där hela tre kvällar =)
Har smakat massor med ovanlig mat.
På något konstigt sätt har jag till och med lyckats gått upp ett kilo eller två,
fast vi typ bara åt seafood som jag inte ens tycker om. Knepigt =)
Nu ska jag njuta av min lediga dag och förbereda mitt föredrag om resan som jag ska hålla på jobbet imorgon.
Hörs igen! Pusspuss!

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-04-20 23:38:54

Åhhh vad spännande!! Jag vill sååå gärna se bilder! Har du fotat något? Berätta mer, kan tänka mig att det är lite skillnad på hur deras arbetsdagar ser ut i förhållande till våra. Kram på dig :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela