Hilda

2011-04-29

Publicerad 2011-04-29 22:14:47 i Allmänt

Idag har jag mer eller mindre gjort olaga intrång hos en budfirma.
Fick i uppdrag av Viktor och hans chef att hämta ett paket som inte hade blivit levererat.
Skulle leta efter en dörr på baksidan av huset så jag gick in när jag hittade en.
Efter att ha ropat hallå massa gånger,
och gått runt och kikat lite, kom det en kvinna.
Hon var ganska tydlig med att påpeka att man inte går in genom bakdörren när huvudentrén är förbommad.
Men hur ska man veta?
Om man inte provar alltså?
Fick inget paket i alla fall för chaffören hade inte kommit dit än.
Så kan det gå, jag gjorde mitt bästa.

Resten av kvällen har jag ägnat åt mej själv,
för Viktor är och fiskar. Chockerande va? =)
Jag har tagit ett långt bad, målat tånaglarna, lagt en ansiktsmask,
kollat på Arga snickaren, ätit glass och druckit O'boy.
Riktigt mysigt faktiskt.
Synd bara att jag har lyckats fått två stora dumma fläckar på min ljusa tröja.
En chockladfläck och en rosa nagellacksfläck.
Denna tröja har nog gjort sitt nu.

Imorgon är det Valborg.
Har knappt tänkt på det alls i år.
Brukar ju vara snudd på den största festarkvällen på hela året,
men jag börjar kanske bli för vuxen för det.
Alkoholen är inhandlad, men det lutar mot att jag och Viktor har en romantisk middag och sen går och myser vid brasan här i byn.
Låter väl inte helt fel?
Nu är jag trött, sov sött.
Don't let the bedbugs bite.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela