Hilda

2011-04-30

Publicerad 2011-04-30 11:32:20 i Allmänt

Min morgon började med att åka till Älvkarleby med kaffe till Viktor och hans fiskekompanjon.
Synd bara att det blåser helvetesvindar.
Går nog inte överdrivet bra att flugfiska.
När jag åkte hem tog jag Gårdskärsvägen för att kolla in det nya området som har börjat byggas.
Tyvärr hittade jag det inte... undra om grannen som berättade hittade på det själv..?
Nja.. troligare är väl att det byggs någon annanstans än vid huvudvägen.
När jag åkte där på vägen påmindes jag om vårat radiostyrdabil-äventyr förr året.
Skrattade nästan lika mycket där för mej själv som jag gör i filmen.
Snacka om att jag har skum humor.
Och förlåt för att jag ska förstöra alla filmer med ett alldeles för högt skratt.



Väl hemma letade jag påskliljor ute på tomten.
Eftersom halva gården är skog så är det inte så lätt som man kan tro.



Men jag hittade hela fyra stycken i alla fall.
Så nu har vi en liten bukett på bordet tills ikväll när vi ska fira.





Sitter för tillfället och slappar i soffan.
Gizmo vill gosa men det är inte så mysigt när han ger fästingar till en.
Måste komma igår att köpa medel så fort som möjligt.
Det är ju synd om dom små djuren (inte fästingarna) när man inte vill ta i dom på hela sommaren.
Usch.. det känns som att det kryper på mej överallt.



Funderar på att gå ut och städa bort alla kottar som har trillat ner på gården under hösten och vintern.
Roligare kan man ju ha, men det behöver göras,
och man får vara ute en stund.
Sen blir det till att åka och handla till kvällen.
Gissar på att det blir grillat och kanske efterrätten Emma berättade om igår.
Varma bär, smält vit choklad och glass. Mums!!

Glad Valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela