Hilda

2011-08-18 Del3

Publicerad 2011-08-18 20:16:28 i Allmänt

Slänger in ett gi-middagstips innan jag gosar ner mej under en filt i soffan.
Jag har ju helt plötsligt gått från helt talanglös i köket till att blivit en riktig mästare!
Middagen idag bestod av stuvad spenat och laxfilé.



Åter en gång ber jag om ursäkt för absolut inte lockande matbilder.
Men låt inte ögat lura (eller fotografen), det var jättegott.

För fyra portioner. (Allt är cirka-mått)
650 gram fryst hackad spenat.
300 gram Philadelphiaost, original.
1 dl grädde.
4 st laxfiléer. (Från säkra bestånd eller självfiskad, inget annat!)
Salt
Peppar
Citronpeppar

Tina spenaten. Värm sedan i kastrull på medelvärme.
Tillsätt Philadelphia och grädde.
Rör tills allt är en röra =)
Smaksätt med salt och peppar.
Någon gång under tiden ställer du in den tinade laxen i ugnen,
kryddad med citronpeppar.
Läs på förpackningen för att veta hur varmt och hur länge.
För egenfångad får man gissa,
för det beror ju på hur stora filéerna är.
Men kan tänka mej ca 200 grader i tio minuter.
Servera med lite grönsaker och ett glas mjölk till exempel.

Ett litet lunchtips a la Gi hinner jag med också.
Antingen kan man äta klassikern avocado och keso.
Eller så blir man lite crazy och äter min jobbarkompis Fridas konstiga kesorätt.
Keso och banan, med kanel.
Inte alls så tokigt som det låter!
Eller i alla fall inte så tokigt som jag tycker att det låter.



Har man svårt att välja eller är jättehungrig,
då är det bara att festa loss på båda två.
Det gjorde jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela