Hilda

Allas verklighet?

Publicerad 2011-12-30 09:02:24 i Allmänt

Varför i hela friden skrivs det om lediga röda dagar och klämdagar i tidningen som om det vore så för alla?
Stackars svenska folket som bara fick tre dagar ledigt under julen i år.
Kan vi inte istället uppmärksamma dom som kanske inte fick en endaste dag ledigt?
Tror det är ganska stor del av befolkningen som måste jobba trots att det är röda dagar enligt kalendern.
Känns som att vi lever på nån tid långt tillbaka där röda dagar betydde vilodagar.
Men det är inte riktigt så längre va??
Och nu på morgonen läste jag att man bara behöver ta ut kompledigt två dagar nästa jul och nyår för att då elva dagar ledigt.
Undra vad dom skulle säga på mitt jobb om jag försökte mej på det.
Ren idioti och skriva om detta som att det vore en självklarhet för alla.
Vi stänger akutmottagningar, brandstationer och all taxiverksamhet tycker jag, för det är ju långhelg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela