Hilda

2011-01-02 Del 3

Publicerad 2011-02-01 13:40:12 i Allmänt

Finns det något mästerskap för sämsta husägarna?
I så fall vill jag vet för vi skulle verkligen ha chans att vinna.
När sotaren väl kommer hit så visar det sej först att ventilationsröret eller vad fasiken det heter har flera stora hål i sej. Antagligen har mössen festat på ordentligt där upp...
Så den delen var det ingen idé att han gjorde ren, för vi måste i alla fall köpa ny.
Sen frågade han vart fläkten satt.
Och hur i hela friden skulle jag kunna veta det.
Efter en del letande listade han ut att den sitter på taket.
Här ligger stegen.



Så här ser det ut från andra hållet.



Han skulle återkomma imorgon.
Dessutom så tyckte vi att vi kunde strunta i sotningsväsendets rekommendationer att fixa glidskydd och annat säkerhetsskit på taket eftersom vi inte längre behöver få skorstenen sotad.
Då visste vi alltså inte att spisfläkten satt där.
Så sotaren kommer väl ramla från taket och vi kommer ha skadestånd att betala resten av livet...

Så nu resornerar jag så här.
Dammsuga är bland det onödigaste man kan göra,
det blir bara lika skitigt igen.
Utan fläktsystem kan det bli jobbigt att baka.
Kanske eller kanske inte, vad vet väl jag.
Orkar inte prova.
Promenaden med Nova har jag inte kommit på någon anledning att hoppa över.
Träna Wii är ju helt onödigt när jag ska ägna flera timmar åt att skotta fram stegen...
Så nu tänker jag sova middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela