Hilda

2011-02-01

Publicerad 2011-02-01 10:42:58 i Allmänt

Välkommen Februari!
För varje dag som går kommer vi närmare våran.
Jag kan ju passa på att förvarna om en kommande depression.
Om det kommer mer snö, eller snarare när det kommer mer snö,
kommer jag med största sannolikhet hamna i ett deprimerat tillstånd.
Det är så underbart nu.
Jag ser ingenting om dagarna när jag kör eftersom jag har glömt lägga ut ett par solglasögon i bilen.
Småfåglarna som flyr Långsand på vintrarna har kommit tillbaka,
och kvittrar så glatt på mornarna.
Fast bara om det är sol, idag syns dom inte till.
Man kan gå på asfalt, vilket kanske är det härligaste som finns.
Det är helt enkelt fantastiskt.

Något som inte är lika fantastiskt är att jag vaknade upp med en dundrande huvudvärk idag.
På min lediga dag =(
Kan ha att göra med att jag drömde att jag gjorde något väldigt hemskt inatt.
Vill inte ens skriva vad.
Så förutom huvudvärken mådde jag mer eller mindre psykiskt dåligt också..
Dessutom var det första vi behövde göra imorse att förbereda för spisfläktsotningen som ska göras idag.
När vi tar loss kryddhyllan hittar vi massa musbajs därbakom.
Hur snuskigt är inte det?
Så nu har mössen fritt tillträde in till oss och Viktor har åkt till jobbet...
Jag är inte rädd för möss, men jag vill inte att dom ska vara där dom inte borde vara.
Alltså i vårat kök till exempel.
Just nu känns det som att jag har vaknat på fel sida och att detta kommer bli en mindre bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela