Hilda

2011-02-10

Publicerad 2011-02-10 10:39:57 i Allmänt

Börjar sent idag med, kvart över tolv.
Tycker inte riktigt om det..
Skulle heller börja tidigare och sluta tidigare.
Fast idag slutar jag halv sex så det är helt okej.
Imorgon börjar jag inte förren tio i fyra,
det är ännu drygare.
Fast Linnéa och Nils ska förhoppningsvis komma och hälsa på innan,
så just imorgon passar det riktigt bra att börja så sent.

Imorse väcktes jag av att spärrservice ringde.
Det är ett företag som man använder sej av om man blir av med plånboken.
Man ringer bara dom och så fixar dom spärrning av alla kort man har.
Ganska behändigt.
Tror vi betalade runt 400 kr för fem års medlemsskap.
Idag skaffade jag ännu en till tjänst hos dom,
jag är så lättlurad.
Nu handlade det om att dom betalar ens självrisk på bil- och hemförsäkring om något händer.
395:- för ett år.
Eftersom två av mina jobbarkompisar har fått "parkeringsskador" på sina bilar medans dom har varit på jobbet så kanske det kan vara värt det.
Jag sa att vi var panka och inte hade råd med det,
men då var han snabb att erbjuda förfallodag om 60 dagar.
Så tills dess lär vi väl ha skrapat ihop ynka 395 kronor.

Nu ska jag försöka få någon fason på håret och kanske diska lite.
Är så skönt att ha allt diskat tills man kommer hem på kvällen.
Kvällsjobb är inte riktigt min grej.
När jag kommer hem vill jag bara krypa ner i soffan och inte göra något vettigt alls.
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela