Hilda

2011-02-22

Publicerad 2011-02-22 10:27:00 i Allmänt

Igår morse när väckarklockan ringde var jag så trött...
Tröttar än jag någonsin varit tror jag.
Snoozade en halvtimme, men var inte ett dugg piggare.
Funderade på att ringa till jobbet och sjukanmäla mej,
vilket verkligen inte händer ofta.
Men jag var så trött att jag trodde jag var sjuk.
Vänder mej om och kollar på den andra klockan,
och vad ser jag??
03:38!!!
Jag hade använt en annan mobil några dagar,
och puckat nog kollade jag aldrig vad klockan var när jag bytte tillbaka.
Så det var inte alls konstigt att jag kände mej så trött.
Hade dessutom varit vaken en halvtimme runt ett för att Viktor inte kunde sova.
Kommer ihåg att jag sa till honom,
" Jag vet att det inte är befogat, men jag är så arg på dej just nu!"
Stackarn, det var ju honom det var synd om för att han inte kunde sova.
Så det var bara att ställa klockan rätt och somna om.
Men efter det vaknade jag varje halvtimme och var tvungen att kolla vad klockan var.
Kan inte påstå att jag var speciellt utsövd när klockan ringde igen klockan sju,
men lite piggare var jag i alla fall.
Behövde inte ringa och sjukanmäla mej.

Så där har ni anledningen till att inget blev skrivet igår.
Kom hem från jobbet först halv nio.
Åt korv med bröd och kollade lite OTH,
sen blev det sängen för hela slanten.
Men idag är jag ledig!!
Och utsövd =)
Ska passa på att göra massor med tråkiga saker.
Som att göra rent kylskåpet och dammsuga.
Hörs nog igen under dagen.

Kommentarer

Postat av: prinsessanadia

Publicerad 2011-02-22 11:13:40

Jag brukar bli sur på sambon när han somnar. Låter kanske konstigt, men jag brukar alltid gå och lägga mig tidigare än honom för att jag är trött. Men sen kan jag ändå aldrig somna. Så kommer han och lägger sig typ 2 timmar senare och efter 5 minuter snarkar han. Då är det nästan så jag blir missunsamm och blir arg på honom för att han får sova och inte jag. Livet är bra orättvist :P



Svarade på din kommentar inne hos mig :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela