Hilda

2011-01-07

Publicerad 2011-01-07 19:53:00 i Allmänt

Börjar med ett litet svar till kusin Lena.
Det var jätteroligt att veta att du läser bloggen.
Och lika roligt att veta att besöken var uppskattade =)

Inatt rasade snön från taket.
Detta var vad som mötte en när man kom ut imorse.





Inte speciellt upphetsande.
Men Viktor införskaffade en snösläde idag och städade upp röran.
Förstår faktiskt inte alls hur vi har klarat oss utan en sån tidigare år.
Eller hur Viktor har klarat sej.
Första vintern vi bodde här kom det nästan ingen snö,
så då var det ju lugnt.
Men förra året var det ju flera ton.
Vi köpte en släde en dag då,
men den gick sönder första gången den användes.
Det gjorde inte den här i alla fall, skönt!

Vet inte riktigt hur resten av kvällen ska tillbringas.
Men vi har ringar, morötter, dipp och cola,
så nog ska vi överleva.
Förresten skumpade min bil jättemycket när jag åkte hem idag.
Eller skakade ska man kanske kalla det.
Så fort jag kom upp i sjuttio.
Och ja Emmy, du läste rätt.
Jag kör faktiskt i sjuttio ibland, fortare till och med. =p
Det var iaf riktigt läskigt så jag svängde inte på en liten skogsväg och stannade.
När jag väl hade gjort det visste jag inte riktigt vad jag skulle göra,
men jag sparkade på alla däcken och tog bort lite isbildning.
Sen ringde jag Viktor för att höra honom säga att det inte var nån fara.
Att det nog bara var slask som hade fastnat imorse när det var nollgradigt,
som nu hade frysigt och var i vägen.
När jag skulle köra vidare förstog jag att vägen jag hade svängt in på inte var nå vidare plogad och inte speciellt bred heller, och backa ut på en åttioväg var inget som lockade.
Men jag lyckades vända om utan att köra fast och ta mej vidare hemmåt.
Det forsatte visserligen skaka...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela