Hilda

2011-01-09

Publicerad 2011-01-09 10:50:26 i Allmänt

Igår var det en händelserik dag.
Först när jag är på väg till jobbet står det en tant och liftar.
Och hon var ganska smart.
Hon stog precis vid en stopplinje,
så jag hade ju inte så mycket val.
När jag stannade och hon öppnade dörren kunde jag ju inte riktigt säga:
"Nej, tyvärr. Jag stannade bara för stopplinjen."
Så jag plockade upp henne.
Hon visade sej vara en fylletant som hade festat hela natten lång och nu behövde fylla på ölförrådet.
Hon var jättetrevlig så det var ingen fara.
Men Viktor tyckte inte om att jag plockade upp fyllisar när jag är själv i bilen.

Sen när jag ska hem från jobbet har jag fått min första p-bot.
Det hade helt plötsligt satts upp en förbudsskylt på gatan jag alltid står på.
Det gjorde inte så mycket i sej, men när jag kommer fram till bilen så kommer två byggjobbare och är jätteupprörda för att dom inte hade kunnat jobba på hela dagen för att det stog bilar i vägen.
Kändes ganska skönt att det inte bara var jag som hade ställt mej fel,
hela gatan var full med bilar.
Men jag skämdes jättemycket och bad om ursäkt hundra gånger.
Till slut blev dom snälla och sa att dom förstog.



När jag väl kommer iväg råkar jag precis se hur en bil backar rakt in i en parkerad bil och kör därifrån.
Jag memorerar regnummret, stannar efter vögen och ringer Viktor.
Innan han har hunnit svarat kommer det en surgubbe som ska in på en parkering som jag tyvärr hade ställt mej för.
Han ställer sej så nära att jag nästan inte ens kommer därifrån.
Han ser jättesur ut också.
Men jag lyckas flytta på mej och åker ett varv till för att ta regnummret på den påbackade bilen.
För att ta mitt samhällsansvar så ringde jag till polisen och lämnade mina uppgifter.
Det blev en jättestor buckla i sidan på bilen och jag tyckte så synd om den som ägde bilen.
Det var en gammal skrutt, men ändå.

Kvällen tillbringades hos Rosanna med spel och alldeles för mycket gott.
Settlers och Geni blev det.
Kom hem först vid halv två, så det blev en riktig helkväll.







Nu är det 2 plusgrader ute och det är så jäkla underbart.
Man får riktiga vårkänslor.
Ska åka iväg till jobbet snart för tre timmars jobb.
Lite drygt med en sån kort dag,
men jag får ju betalt för sex.
Hahaha, sex timmar alltså =)

Viktor ska passa på att åka och fiska.
Han är lycklig som ett barn på julafton.
Det känns skönt.
Han hamnar nästan i depression på vintrarna för att han inte fiskar något.
I alla fall sånna här vintrar när inte isen är tillräckligt bra för ismete.

Hörs sen!

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-01-10 22:27:05

Synd att du fick böter! Och extra synd att de där bygggubbarna inte var trevligare. Men tur att det var fler bilar så du slapp få all skuld!!

Du ser dessutom ut att ha en jättefin skjorta på dig, är den från Åhlens? Nu?



Kram kram sötHilda!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela