Hilda

2011-01-20 Del 2

Publicerad 2011-01-20 22:22:04 i Allmänt

Efter en riktigt lugn morgon hämtade jag upp Emmy och åkte och gick ut med Lasses hundar.
Två riktigt knasbollar.
Den ena är så gammal att han varken hör eller ser och den andra är så tokig att hon biter sej själv i svansen när hon vill leka.
Det blev kanske den kortaste promenaden i världshistorien eftersom man typ bara kan gå på gården där.
Släppte av Emmy på jobbet när vi åkte därifrån och hämtade istället upp mamma för att hämta ut ett paket på Konsum.
Min lampa hade kommit.
Eller lampa vet jag inte.


Kan knappt bärga mej tills den är uppsatt.
Tycker den är superfin.

Sen åkte jag till Rosanna med familj och hängde där massa timmar.
Blev som vanligt bjuden på jättegod mat.
Idag blev det fläskpannkaka ala Sara och Rosa.
Försökte knäppa ett fint kort på Edvin,
men det här var väl typ det bästa jag lyckades med.


Ungen har ju så mycket spring i benen så han kan inte vara still en sekund.
Man tror att kortet kommer bli bra just när man trycker på knappen,
men ändå hinner han vända sej om. Otroligt =)
Då var det lättare att knäppa på Rosanna och Molly.



När jag åkte hem fick jag lust att strunta i och svänga in på våran väg och fortsätta någonstans.
Varm bil, mörkt och mysigt ute, bra musik.
Varken hund eller karl som väntade hemma.
Men så började jag fundera.
Vart ska jag åka? Vad ska jag göra när jag kommer dit?
Vända och åka tillbaka..?
Så jag svängde in på våran väg, såklart.
Ibland funderar jag på om jag inte borde vara mer spontan.
Jag kanske hade fått the night of my life om jag hade fortsatt..
Men om vi ska vara ärliga, hur stor var den chansen?
Det är kanske lika bra att vara trygg och tråkig,
för när jag väl kom hem så bestämde jag mej för att återuppta mitt Wii Fittande.
Haha, vilket roligt ord.



Så jag tränade faktiskt en hel halvtimme där framför tv:n.
Rockade rockring, tog en springtur, gick upp och ner 1207 gånger på brädan under 10 minuter.
Vet inte om det där sista egentligen var så bra för det enda jag fick var ont i trampdynorna,
men summa sumarum (?) var jag en aning svettig efter alla mina träningspass.
Har satt som mål att gå ner 2 kilo på en månad,
så nu ska det fittas minst en halvtimme varje dag.
Hade förresten gått ner 4,2 kilo sen sist jag spelade.
Ganska roligt att spelet håller reda på sånt.

Nu blir det en dusch och sen sängen.
Tidigt månadsmöte imorgon.
Tio i nio visserligen, men det är tidigt för mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela