Hilda

2011-01-21

Publicerad 2011-01-21 19:13:18 i Allmänt

Inatt var ingen rolig natt.
Tjugo över ett ringde telefonen.
Det var Viktor.
Han var hundvakt åt sin pappas hundar och sov där.
Precis när han hade gått och lagt sej hade det blivit strömavbrott.
Och man kan ju bara tänka sej in i situationen.
Han visste inte vart proppskåpet var, vart det fanns en ficklampa eller ens ett ljus.



Han hade ringt sin pappa tre gånger med bara kommit till telefonsvararen.
Efter lång letning med sin telefon som enda ljus hittade han skåpet,
men det var förgäves.
Slog man på huvudströmbrytaren igen så slog den bara av.
Han funderade på att åka hem hit eftersom enda värmekällaren där är en luftvärmepump,
som alltså inte fungerar utan el.
Men att ta med sej hans hundar var inget alternativ eftersom dom skulle ha ätit upp våra katter.
Att lämna dom där var inte heller att föredra eftersom det nog skulle bli ganska kallt ganska fort.
Han bestämde sej för att dom skulle stanna där allihopa,
så dom gick och la sej igen.
Med två av hundarna i sängen skulle dom nog kunna hålla värmen ganska bra.
Den tredje har så tjock päls så den skulle klara sej i minusgrader om det var så.
Tolv grader hade det varit inne när han vaknade,
men det hade inte varit någon större fara.
När han väl fick tag på sin pappa visade det sej att man inte fick sätta på lampan på gården för det är något fel på den och då blir det strömavbrott.
Men det var ju inte så lätt för Viktor att veta, eftersom Lasse hade glömt och sagt det.
Ett tag funderade jag på om det är Viktor som har någon slags energi i sej som slår ut elen eftersom vi också har haft problem, men så var det allstå inte.

Jag jobbade världens kortaste dag idag. Tio i nio till tio i tolv.
Åkte hem efter och började storstäda.
Efter typ en kvart fick jag så fruktansvärt ont i huvudet.
Det blev bara värre och till slut ilade det i hela huvudet varje gång jag andades.
Har aldrig varit med om något liknande.
Det var bakom ena ögat det gjorde ondast så jag funderade på om det var bihåleinflammation.
Tog en Alvedon och nässpray och somnade i sängen.
En och en halvtimme senare vaknade jag och mådde bra.
Jätteskumt.

Nu har jag städat i alla fall.
Har lite dammsugning kvar men jag kände för en paus.
Det är så himla skönt att ha det städat och fint hemma.
Jag blir alldeles harmonisk i kroppen.
Viktor ska laga kyckling och potatisklyftor sen ska vi mysa i soffan med LITE chips.
Ska försöka hinna med lite Wii Fit innan jag dör av helt för kvällen också.
Tjing!

Kommentarer

Postat av: emmy

Publicerad 2011-01-21 20:11:33

Oj så tokigt! Tur dom överlevde... o´ch du kanske hade migrän??

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela