Hilda

2011-07-01

Publicerad 2011-07-01 09:45:51 i Allmänt

Det är inte klokt hur fort tiden går.
Det är redan juli!
Två veckor kvar till fyra veckors semester.
Alldeles nyss kändes det som att det var en evighet kvar.

Idag när jag klev upp var det mörkt och höstligt väder.
Det regnade inte, men det hade nyss gjort och det såg ut som att det tänkte regna mer.
Och då tänkte jag följande:
"Jaha, nu får jag äta upp att jag har skrytigt om att jag alltid har fint väder när jag är ledig.
Förutom när jag redan innan har bestämt att jag ska ha en städdag,
då är det alldeles perfekt städväder."
Men nu är det fint igen, så vi är kanske fortfarande polare, jag och vädergudarna.

Jag och flugguden är däremot inte vänner.
Om det nu finns en fluggud...
Jäklar vad mycket flugor vi har haft inne senaste dagarna.
Man håller på att bli tokig.
Visst, det är väl egentligen bättre än mygg eller getingar,
men det finns väl inget flygdjur som är så drygt som flugor!?
Dom är äckliga och störande.



Och i köket lukar det perka när det är så varmt ute som det har varit på slutet.
Nu får det bra samvetet, kompostpåsen, ta en paus.
Det går inte att vara duktig på det under sommaren,
om man inte har lust att byta den varannan timme eller så.

Jaja, i-landsproblem...
Jag har det bra!
Ledig tills på måndag.
Mer om hur denna helg ska spenderas vid ett senare tillfälle.
Nu ska jag epilera benen och ta ett låååångt bad.
Intresseklubben antecknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela