Hilda

2011-07-24

Publicerad 2011-07-24 09:34:24 i Allmänt

Jag kan inte komma på en endaste sak som jag orkar lägga energi på att skriva.
Alla mina tankar går till Norge.
Till alla som på ett eller annat sätt är direkt drabbade av detta fruktansvärda.
Och till alla som indirekt är drabbade.
Alltså alla som tror på demokratin.
En bomb i ett regeringskvarter är otäckt nog,
men det som hände på Utöya...
Jag har inte ens ord till att beskriva.
Det är värre än den värsta mardrömmen.
Det är bara i en riktigt vidrig skräckfilm detta händer.
Aldrig på riktigt.
Det får helt enkelt inte hända på riktigt.
Det som gör det hela ännu värre är det faktum att det är en norrman som är ansvarig.
Norge, liksom Sverige, är ett land där vi har demorkati och yttrandefrihet.
Alla får tycka och tänka som dom vill.
Vad är det som har gjort att denna man inte har accepterat det?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela